Tom Clancy’s HAWX

Tom Clancy’s HAWX

Tom Clancys HAWX

مطمئنا شما یکی از بازی هایی را که نویسنده ی داستان آن تام کلنسی باشد و با عنوان سری بازی های Tom Clancy’s منتشر شده باشد را می شناسید و حتی بازی کرده باشید. تاکنون بازی هایی که نوسینده معروف تام کلنسی مسولیت داستان نویسی آنها را بر عهده داشته است فروش بالایی داشته است. از اولین بازی سری Splinter Cell گرفته تا Ghost Recon و End War و H.A.W.X ! همه ی این بازی ها فروش بالایی را از آن خود کرده اند و همگی با مضمون اکشن و جنگی , طرفداران این سبک را راضی نگه داشته اند .

بازی Tom Clancy’s H.A.W.X را می توان ادامه ای بر بازی Tom Clancy’s Air Combat دانست . Air Combat که یک بازی با سبک هواپیمایی بود توانست نوآوری های زیادی را ایجاد کند و فروش بالایی را به دست بیاورد . حالا بعد از اینکه دیگر بازیی با این سبک وجود ندارد تا بتواند توقع های گیمر را راضی کند بار دیگر تام کلنسی با یک بازی هواپیمایی دیگر با نام مختصر H.A.W.X آمده است تا با داستانی جذاب , گرافیکی بالا , هیجانی بیش از اندازه و بسیاری از موارد مثبت و منفی ؛ مدتی گیمرها را سرگرم کند !

Tom Clancys HAWX

( داستان )
زمان بازی درست بین زمان 2 بازی End War و Ghost Recon می باشد . در این زمان کشورها تصمیم بر این می گیرند تا ارتش خود را به بخش خصوصی واگذار کنند و این کار را بر عهده ی کمپانی Private Military Companies یا PMC می سپارند . البته این واگذاری در قبال پرداخت مبالغ بسیار زیادی پول به این شرکت می باشد . پس از مدتی کشورها که دیگر ارتشی از خود ندارند به طور طبیعی وابسته به PMC می شوند و این وابستگی هر روز از روز قبل بیشتر می شود .

طبیعی است که بعد از مدتی سران PMC طمع می کنند و قصد تصرف دنیا را می کنند . چرا که دیگر کشوری باقی نمانده که ارتشی از خود داشته باشد و در این حال تصرف دنیا کاری بسیار آسان دیده می شود .

اولین شورش در آمریکای جنوبی شروع می شود و کم کم به سراسر دنیا کشیده می شود و حالا باید کشورهای ابر قدرت از جمله آمریکا دست به کار شوند و دنیا را نجات بدهند . از این رو آمریکا نیروی هوایی خود را که H.A.W.X نام دارد را موظف به نابودی شرکت های PMC شورشی می کند . شما در نقش یکی از خلبانان خبره ی H.A.W.X هستید .

Tom Clancys HAWX

( گیم پلی )
مطمئنا بعد از مدت ها که بازیی با این سبک پا به عرصه نهاده است هیچ کس انتظار یک گیم پلی فوق العاده قوی را ندارد . اما با این حال می توان گیم پلی این بازی را پر از نوآوری و جذابیت دانست . از مهمترین قسمت های گیم پلی بازی کنترل هواپیما می باشد که خوشبختانه این قسمت بسیار خوب کار شده و خیلی راحت می توان هواپیما را کنترل کرد و کارهایی را که می خواهید را انجام دهید .

یکی از قابلیت هایی که در این بخش گنجانده شده است قابلیت Assistance ON – OFF می باشد . در حالت روشن تقریبا مثل بقیه بازی های هواپیمایی است و دوربین در پشت هواپیما قرار می گیرد . اما در حالت خاموش محل دوربین به فاصله ی دورتری از هواپیما منتقل می شود و کمک خلبان هم غیر فعال می شود . در این حالت قدرت مانور هواپیما به طور چشمگیری افزایش پیدا می کند و خیلی راحت می توانید موشک هایی را که به سمتتان شلیک شده اند را دفع کنید و از دست آنها خلاص شوید .

همچنین برای منحرف کردن موشک های دشمن قابلیتی قرار داده شده است که با زدن دکمه ای مشخص جرقه هایی از پشت هواپیما خارج می شود و موشک ها را منحرف می کند. این قابلیت در واقعیت هم وجود دارد و بسیار کارآمد می باشد .

یک حالت دیگر هم برای بهتر کنترل کردن هواپیما قرار داده شده است . این قابلیت Enhanced Reality System یا ERS هست. در حالتی که این قابلیت فعال باشد شما در تصویر مثلث هایی را مشاهده می کنید که اگر درون این مثلث ها حرکت کنید به هدف مورد نظرتان می رسید . در واقع این قابلیت برای این است که در قسمت هایی که دشمنان زیادی وجود دارند بتوانید هدف اصلی خود را شناسایی کنید و از بین ببرید . این قابلیت در به انجام رساندن مراحل بازی بسیار کارآمد و جالب می باشد .

HUD بازی هم خیلی جالب است . شما در 4 طرف صفحه می توانید اطلاعات بسیار مفیدی را مشاهده کنید . در سمت راست و پایین صفحه شما تعداد موشک ها و همین طور وضعیت سلامت هواپیما را مشاهده می کنید . در سمت چپ و پایین نقشه ی بازی وجود دارد که این نقشه به 2 صورت نمایش داده می شود و شما می توانید انتخاب کنید که کدامیک نمایش داده شود . در سمت راست و بالا معمولا هنگامی که دوستان و یا فرماندهانتان دستوری صادر می کنند نمایش داده می شود . و بالاخره در سمت چپ و بالا می توانید هدف خود را ببینید . مثلا اگر می خواهید به سمت جنگنده های دشمن حمله کنید در این قسمت می توانید نوع جنگنده را مشاهده کنید و خود را برای مقابله با آنها آماده کنید .

مراحل بازی هم بسیار متنوع و جذاب طراحی شده اند . در بازی حدود 17 مرحله گنجانده شده است که هر یک از این مراحل در یک گوشه از جهان واقع شده است . از مکزیک گرفته تا افغانستان و برزیل ! در کل بازی از این نظر بسیار کامل و خوب می باشد .

تعداد هواپیماهایی که در بازی گنجانده شده اند 50 عدد می باشد و از این نظر بازی دارای تنوع بالایی است. علاوه بر این تعداد هواپیما تعداد بسیار زیادی تانک و ضد هوایی و همین طور ناو و کشتی می باشد که از طرف زمین به سمت شما شلیک می کنند .

لودینگ های بازی هم جالب است . در لودینگهای بازی شاهد آموزش هایی در رابطه با بهتر بازی کردن قرار داده شده است. این آموزش ها به صورت تصویری و متنی می باشد و روش های مختلف بازی کردن را نشان می دهد . می توان این قسمت را یکی از نقاط قوت بازی دانست . اما لودینگ بازی خالی از اشکال هم نیست . یکی از بزرگترین اشکالات لودینگ , طولانی بودن بیش از اندازه ی آن است که واقعا در بعضی مواقع طاقت فرساست.

Tom Clancys HAWX

( گرافیک )
گرافیک بازی در حد قابل قبولی قرار دارد و اشکال زیادی را نمی توان در آن مشاهده کرد. محیط اطراف خوب طراحی شده است و با اینکه اکثرا توجه گیمر به سمت هواپیماهای دشمن است و زیاد توجهی به زمین و ساختمان ها ندارد با این حال این قسمت ها هم در حد قابل قبولی طراحی شده اند. هواپیماهای موجود در بازی هم با کیفیت بالایی طراحی شده اند و تقریبا مثل نمونه ی واقعی آنها ساخته شده اند .

نورپردازی ها هم خوب است و در مواقعی که به سمت خورشید در حرکت هستید انوار طلایی خورشید را به زیبایی مشاهده خواهید کرد . ابرها هم در بازی به زیبایی درست شده اند و در زیبایی آسمان نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند. دیگر بخشی که بسیار زیبا درست شده است انفجارها می باشد و بعد از شلیک به دشمن و برخورد موشک به هواپیمای دشمن شاهد انفجارهای بسیار طبیعی و زیبا هستیم .

Tom Clancys HAWX

( فیزیک )
درباره ی فیزیک بازی چیز زیادی نمی توان گفت اماَ در حد متوسط قرار دارد . علاوه بر این موشک ها به هواپیماها برخورد می کنند و آنها را متلاشی می کنند می توانید موشک های خود را به ساختمانها شلیک کنید و شاهد از بین رفتن ساختمانها باشید . البته نباید انتظار داشته باشید اینکار به زیبایی صورت بگیرد بلکه فقط ساختمان مورد نظر از بین می رود و جای خالی آن را به صورت سیاه رنگ مشاهده خواهید کرد .

Tom Clancys HAWX

( هوش مصنوعی )
این بخش خیلی جذاب است . هواپیماهای دشمن هوش خیلی خوبی دارند. اکثراَ به صورت گروهی حرکت می کنند و در صورتی که شما را ببینند به اطراف پراکنده می شوند تا بتوانند راحت تر در برابر شما دفاع کنند. در بسیاری از مواقع شاهد موشک باران آنها خواهید بود و باید به طور مداوم از موشک های آنها فرار کنید. تانک ها و نیروی زمینی هم از این قاعده مستثنی نیستند و هر وقت شما را ببینند به سمتتان شلیک می کنند .هوش مصنوعی هواپیماهای دوست شما هم خوب است و بسته به دستور دفاع یا حمله ای که به آنها می دهید کار خود را انجام می دهند .

Tom Clancys HAWX

( صداگذاری )
صدای هواپیماها طبیعی کار شده است . صدای انفجارها هم جالب است و حس حضور در میدان جنگ را به گیمر القا می کند. به نظر من این بخش هم امتیاز کامل را می گیرد .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







موضوعات مرتبط: نقد و برسی
[ پنج شنبه 29 اسفند 1392 ] [ 14:56 ] [ علی امیدی ]
[ ]